30 Ocak 2013 Çarşamba

Pekmez Helvası


   Kimi zaman bir lezzet, bir kişiyle özdeşleşir. Birçok yerde ve zamanda aynı ikramla karşılaşsanız da, aradığınız lezzet, damakta kalmış olandır daima. Gerçekten tarifi mi farklıdır, yapan mı özeldir ya da doğru zamanda doğru ikram mıdır, bilmiyorum. Bu helva da, bana hep babaannemi anımsatır. İlk onda yedim, en çok babaannemde beğendim.

   Canım istedi babaannemin pekmez helvasını. Bu sefer aynı tarif, başka marifetli ellerden, annemden çıktı. Aynı hazzı alabilecek miyim endişesinden sonradır ki gerçekten çok beğendim.

    Besleyiciliğine hiç değinmiyorum, hafifliğini ise ancak tattıktan sonra hissedip, bana hak vereceksiniz.



    Evdekilerden saklayabildiklerimi resimlendirebildim ancak!

    Malzemeler:
    1 su bardağı süt

    1.5 bardak pekmez

    Yarım su bardağı şeker

    1 çay bardağı sıvıyağ

    3 su bardağı un

   Yapılışı: 
  Yağ ile un pembeleşene kadar karıştırılarak kavrulur. Ayrı bir kapta pekmez, süt ve şeker kavrulmuş halde bulunan unun üzerine eklenir. Kısık ateşte suyunu çekip, kıvamını bulana kadar pişirilmeye devam edilir. Biraz ılıyınca yoğrularak, istenilen şekil verilir.
  İsteğe göre, içerisine ceviz parçaları eklenip, üzeri de hindistan cevizi ile süslenebilir. Ancak ben hiç birini tercih etmiyorum; çünkü pekmezin verdiği ekşimsi lezzeti hissetmeyi seviyorum. Ayrıca helva ne kadar beklerse, tadı da o kadar güzel oluyor.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

bana ne yav..bende istıommmmm...

Adsız dedi ki...

Soğuk kış günlerinin vazgeçilmezlerinden olan pekmezinin sadece sıvı olarak yahut tahin katılarak yendiğini biliyordum.helvasının yapıldığının da öğrenmiş oldum.Yeni öğrendiğim için tadını bilmiyorum ama güzel oldugunu tahmin ediyorum ayrıca pekmez içmeyen ya da içemeyenlere özelliklede küçük çocuklara pekmezi sevdirme adına alternatif tüketim şekillerinin olmasının öğretiliciliği adına pekmez helvasının güzel bir örnek olarak sunmandan dolayı teşekkür ediyorum.

Unknown dedi ki...

Yorumunuzla katılımınızdan dolayı ben teşekkür ediyorum.

Yorum Gönder