17 Şubat 2013 Pazar

Parabensiz Ürünler


  Kullandığımız birçok üründe paraben ve türevlerinin bulunduğunu, bu maddelerin  de kanser yaptığını öğrendim. Ürünlerin içeriğine bakıp, o küçücük yazılar arasında paraben arıyorum. Daha önce de söz ettiğim gibi, market raflarında parabensiz bir ürüne rastlamak mümkün değil idiyse de, son günlerde az da olsa parabensiz ürünlerin bulunduğunu görüyoruz. Hatta belirtme gereği duymuşlar paraben bulunmaz diye, sanki marifetmiş gibi! Bunları paylaşmaya karar verdim. Amacım daha bilinçli tüketimler yapabilmek ve zararsız ürünleri arayanlara ulaşabilmek. Kendi kullandıklarımı paylaşacağım. Sizler de bana katılarak, kullanmış olduğunuz parabensiz ürünleri yorumlarınızda yazabilirsiniz.

     Önce şampuandan başlayalım: Uzun arayışlar sonrasında, içeriğinde önlem almayı gerektirecek katkı maddelerinin olmadığını öğrenerek Otacı Şampuan’a yöneldim. Isırgan otlu olanını kullanıyorum. Bitkisel bir şampuan olduğu için öyle parfümlü kokular barındırmıyor. Gönül rahatlığı ile kullanıyorum



      Günlük krem olarak Sebamed Normal Ciltler Nemlendiricisi’ni kullanıyorum. Bu nemlendiriciyi çok aradım. İçerisinde methylparaben, ethylparaben, propylparaben olmayan bir nemlendirici bulamadım. Çok reklam yapılan o hepimizin bildiği markaların içerisine bakın, birden fazla paraben türü barındırıyor. Bunun önleminin alınmıyor olmasına çok şaşkınım.

      Cilt temizleyici jelleri… Onların içeriğinde de bol miktarda bulunuyor. Dalin Bebe Şampuanı’nı kullanıyorum. İçeriğini inceledim, daha masumunu bulamadım.

      En üzücüsü, tenimiz kurumasın diye yöneldiğimiz vücut jelleri; hemen vazgeçtiğim ürünlerden biridir. Marketteki bütün markaların vücut jellerinin içeriğine bakın. Ben bulamadım parabensiz olanı, acaba siz bulabilecek misiniz! Kullandığım ürün sabun. Tercihimi de Mehmet Aydın Zeytinyağlı Defne Sabunu’ndan yöne kullandım.

     Son olarak, ah el kremleri!... Ellerimiz kırışmasın, yıpranmasın, çatlamasın diye sık sık kullandığımız temel ürün. Nıvea, neutrogena, lapitak, arko, vazelin… Hepsinde bol miktarda bulunuyor. Son çare, eczanelerde bulunan, Excipial Hydro(su bazlı), Excipial Lipo(yağ bazlı) mevsime ve vücut türüne göre birini tercih ediyorum. El, ayak ve tüm vücutta kullanılabiliyor. Kışları yağ, yazları su bazlı olanıyla yoluma devam ediyorum.

Daha fazlası için: http://www.fiskosta.com/parabensiz-urunler.html

0 yorum:

Yorum Gönder