29 Temmuz 2012 Pazar

Kefir Maskesi



    Yapısal olarak ince telli saçlara sahip olduğum için, kendimi bildim bileli saç bakımı konusu hep ilgimi çekmiştir. Nerede bu konuyla ilgili bir yazı görsem, okumuş, çevremde sağlıklı ve parlak saçlara sahip insanlara bunun sırrını sormuşumdur.


     Birçok yerde, saç köklerinin dıştan verilen hiçbir şeyle beslenemeyeceğini, saçları yalnızca içten gıdalarla beslemek gerektiğini okumuştum. Dışarıdan uygulanan birçok bakımın zaman ve maddi kayıp olduğu söyleniyordu. Sonrasında da bir makalede derinin sünger gibi olduğu ve gözeneklerinin olduğu yazıyordu. Yani dışarıdan ne verirsen bunu emdiğini belirtiyordu. Bu bilgi benim çok hoşuma gitmişti. Demek ki saç kökleri dışarıdan da beslenebilirdi.

     Çeşitli besleyici yağlar, yumurta sarıları, vitamin ampulleri... Birçok saç bakım kürleri denedim. Ama gerçekten sonuç aldığım, beni tatmin eden sırlı saç bakımı formülümü sonunda bulmuş olduğum için çok mutluyum.

     Saçlarımıza yetecek kadar kefiri (örneğin 3 kaşık), bir kaşık deniz tuzu ile karıştırıyoruz. Tuzlar eridikten sonra, saç diplerimize masaj yaparak yediriyoruz. Saçlarımızı hava almayacak şekilde streç film ile sararak kapatıyoruz. Zamanımız el verdiğince, yaklaşık 2-3 saat sonra yıkıyoruz. Haftada bir defa da bakımımızı yapmaya devam ediyoruz.

     Kefirin ne kadar besleyici olduğunu hepimiz öğrendik artık. İçerisine konulan deniz tuzu, barındırdığı mineraller sebebiyle saçı besleyip, derideki oluşmuş olan kaşıntı, bakteri vb sorunları pişirerek iyileşmesine yardımcı oluyor. Ayrıca gözenekleri sıkıştırıp saç dökülmesine mani oluyor. En önemlisi de, saç köklerini güçlendiriyor.

     Benim saç diplerimdeki sürekli kaşıntılardan eser kalmadı. Saçlarım çok parlayıp canlandı. Beni en çok heyecanlandıran ve mutlu eden ise saçlarımda ciddi bir gürleşme sağlamış olmasıdır. Saçlarımın önleri varoluşumdan beri biraz seyrektir. Orada saç kökü olmadığı için saç çıkışı sağlanamaz sanıyordum. Ama oralarda bile ciddi saç artışı gözlemledim.  
     Artık sağlıklı saçların sırrını aramıyorum. Bu bilgiye ulaşmamı sağlayan Suna Dumankaya'ya teşekkür borçluyum.

Ayrıntılı bilgi için:http://www.fiskosta.com/sac-dokulmesi-icin-dogal-maske.html

Güzelliğin 4 sırrı

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sadece bayanlarda etkili bu kefir galiba.Makalede - Saçlarımın önleri varoluşumdan beri biraz seyrektir. Orada saç kökü olmadığı için saç çıkışı sağlanamaz sanıyordum. Ama oralarda bile ciddi saç artışı gözlemledim -yazmıssın burdan bayanlarda etkili oldugnu anladım.
Yoksa bu kadar erkek kel gezmezdi diye düşünüyorum.

Yorum Gönder