18 Ocak 2013 Cuma

Öksürük Nasıl Geçer?



Çocukluğumda geçirdiğim zatürreden miras kaldı bana. En ufak soğuk algınlığında burnum tıkanır, kuru bir öksürük başlar. Ne antibiyotikler ne de öksürük şurupları fayda sağlar. Öksürüğe iyi geldiğini duyduğum ıhlamur, zencefil, karabiberli balları denerim büyük bir umutla. Nafile! Aralıksız sürer kuru öksürüğüm. Sık sık kriz hâlinde gelip, gözyaşlarına boğar, sabahlara kadar uyutmaz.
Hep heveslenirim bitki çayıyla, sıcak çorbayla öksürüğü kesilenlere. Bu yüzden de, yıllardır pes etmeden denerim çevremden gelen önerileri. Bu sefer öyle olmadı; gelen bir öneri, öksürüp krizlerimi azaltıp, birden de kesilmesini sağladı. İnanamadım, çok mutlu oldum. Hemen, inatçı ve kuru öksürüğü olan arkadaşlar için paylaşıyorum ayvanın mucizesini.
Ayvanın çekirdeklerini çıkarıp, bir fincan suyun içerisine atıyoruz. Birkaç saat içerisinde, karışımın jöle kıvamına geldiğini göreceğiz. Bu jöleyi sürekli hazır hâlde bulunduracağız; çünkü günde birkaç kaşık alıp, boğazımızdaki tahrişi gidereceğiz. Bunun yanında dilimlediğimiz ayvaları da, gün içerisinde tüketeceğiz. Pişmiş ayva ile de aynı sonucu alabiliriz.
Bu ayva ve jölesi, öncelikle öksürüğü anlık olarak rahatlatıyor, sonrasında da, kuru öksürüğü yumuşatıp, zamanla ortadan kaldırıyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ayva reçeli yesek olmaz mı :)
bırde bişi olunca ayvayı yedın(m) derler.böylesine can kurban.
başka şeyler deılde öksürük şurubunu hiç tavsıye etmem okumustum bıyerde faydası asla yokmuş.

Yorum Gönder