14 Ekim 2012 Pazar

Meyveli Yoğurt


Bol kalsiyum deposu olan yoğurdun ne kadar faydalı olduğunu hepimiz duymuşuzdur. Tüketimine gelinceyse, hep sonraya erteleriz. Tıpkı benim yaptığım gibi.
Yoğurdun faydalarıyla ilgili birkaç yazı okuduktan sonra, yoğurt hakkında aslında hiçbir şey bilmediğimi fark ettim. İnsan sağlığına katkısı olan bu besinden yeterince yararlanmak gerekir. İşte en çok aklımda kalanları:

   Sinir sistemini düzenler, saçların, dişlerin ve kemiklerin gelişiminde çok büyük katkısı vardır. Cilde harika bir parlaklık verir, diş taşı oluşumunu engeller, vücuttaki mikropları öldürür. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.
   Yoğurt tükettikten sonra midemde bir rahatsızlanma söz konusu olur; hep bir erteleme mücadelesine girerim. Ama bu kadar yararlı olan gıdadan da mutlaka tüketmek gerekiyor. İşte bu yüzden yoğurda mevsim meyvelerinden ekleyerek tüketiyorum. Elma, armut, üzüm vs. Böylelikle hem yoğurdun nimetlerinden yararlanıyorum, hem de midemde herhangi bir rahatsızlık hissetmiyorum. Ev yoğurdu olmasına ve suyuyla birlikte tüketmeye özellikle dikkat ediyorum.


0 yorum:

Yorum Gönder