25 Ekim 2012 Perşembe

Dünden Bugüne

 
     Hem güncel kitaplardan, hem de klasiklerden okumaya devam ediyorum. Ayrıca daha önceden okumuş olduğum ve çok beğendiğim bazı kitapları yeniden okuyorum; hatırlayıp ona göre yorumlarımı yazabilmek için.

    Kimi kitaplar, güzelliğinden ve öğreticiliğinden hiçbir şey kaybetmiyor. Dün neyse, bugün de o oluyor. Ama kimi kitaplar var ki, ilk okuduğunda çok şey bulduğun kitap, tekrarında hiçbir şey vermiyor. Neyini beğenmiş olduğuna kendin bile şaşırıyorsun. Değişen ben miyim, yoksa kitaplar mı? Bu değişim, gelişim yolunda atılmış bir adım mı, yoksa insanın yüreğindeki tatminsizlik burada da mı kendini gösteriyor, henüz karar veremedim.

    Bildiğim bir şey var ki, ne zaman o satırlara ihtiyacın olursa, işte o zaman o kitap gelip seni buluyor. O en çok ihtiyacının olduğu zaman diliminde senin için çok şey ifade edip satırlardan çıkıyor, yüreğine yerleşiyor. Doğru zaman, doğru satırlar ve doğru kişi üçlemesi birbirini tamamladığı zaman oradan çıkacak enerjiden haz almamak mümkün değil.

 





0 yorum:

Yorum Gönder